Holdbeskrivelser

På siden her kan du se, hvilke hold vi tilbyder dig hos CrossFit Heaven.

WOD

WOD er en forkortelse for Workout of the Day.

Alle WOD’s foregår på hold med en tilknyttet træner. Alle, uanset om du er begynder eller erfaren CrossFitter, er velkomne.

Der er en ny WOD hver dag, så du er sikret variation i din træning. Der er altid tid til den enkelte, og fokus på sikker og korrekt udførelse af øvelserne.

Holdet starter med en opvarmning og gennemgang af dagens øvelser. Herefter følger en styrke og/eller teknik-del, der har til formål at forbedre din styrke og sørge for at bevægelserne udføres korrekt. Til sidst køres dagens workout, så du også er sikret høj puls og sved på panden.

WOD+

Dette er holdet for dig, som har dyrket CrossFit i længere tid og gerne vil tage din træning til det næste niveau.

På dette hold er der, i både teknik og workouts, fokus på de mere tekniske øvelser i CrossFit som f.eks. Muscle-ups, pistols og HSPU. Vi forventer derfor, at man har kendskab til Snatch og Clean, samt har styr på Deadlift, Squat og Push Press, inden man melder sig på holdet.

Ud over en sværere teknisk grad, er workouten ofte længere og hårdere end på de almindelige WODs. Træningen bliver selvfølgelig stadigvæk tilpasset til den enkelte, men du bør ikke være helt grøn på dette hold. Er du i tvivl, så spørg en af instruktørerne.

CFH Bootcamp

På CFH BOOTCAMP er der høj puls, og der arbejdes primært med basisøvelser fra CrossFit.

Her vil du mærke, hvordan det føles, når lungerne arbejder på sit yderste. Intensiteten er høj på de forskellige stationer med et bredt udvalg af forskellige øvelser, som dog er knap så tekniske.

Timen er oftest bygget op om en lang workout, hvor belastningen er lav og gentagelserne mange.

Her får du pulsen helt i vejret over længere tid og får arbejdet med din udholdenhed.

Vægtløftning (VL)

VL er er for dig, der gerne vil arbejde med de to olympiske og meget tekniske løft Snatch (Træk) og Clean & Jerk (Stød). Vi tilpasser programmet afhængigt af dit niveau og arbejder med forskellige tekniske varianter af de to løft.

Vi anbefaler, at du har gået til CrossFit i et stykke tid og er godt hjemme i de fundamentale bevægelser, før du melder dig til VL holdet.

Der er som udgangspunkt ingen workout på VL holdet, men vi garanterer at du får sved på panden og bliver udfordret.

Romwod

ROMWOD står for Range Of Motion Workout Of the Day og består af daglige workouts, hvor du bliver guidet igennem øvelserne. Da der er tale om statiske øvelser og passive stræk, kan du sagtens køre det før eller efter din træning. Din krop vil elske det.

Open Gym

Open gym er for dig som fx træner dit eget program. Det kan også være, at du gerne vil supplere din holdtræning med at øve teknik i nogle specifikke øvelser eller træne noget mere styrke. Du har ligeledes mulighed for at træne dine egne WOD’s til Open Gym, og du er velkommen til at komme og træne i løbet af dagen.

Junior

På juniorhold bliver der ikke brugt tunge vægte. Kroppen er det primære redskab og derudover arbejdes der med lettere kettlebells samt teknik i basisløftene. Der er stor fokus på udvikling af motorik, kropsfornemmelse, koordination og kondition. Børnene skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper – og vigtigst af alt, de har det sjovt og får nye venner. Piger og drenge træner sammen, og der er stor fokus på at de lærer korrekt teknik helt fra starten.

Styrke

Styrkeholdet har fokus på teknik og funktionel styrketræning. På holdet er der tid til at ‘nørde’ forskellige styrkeøvelser og arbejde med de små finesser – men bare rolig, du skal nok få sved på panden.

Aerobic Capacity

Aerobic Capacity er et fast ugentligt hold hvor vi arbejder på at forbedre din “motor”. Holdet kan byde på kortere eller længere workouts inkluderende SkiErg, RowErg, BikeErg og løb/sprint.